Tuesday, May 31, 2011

baca jerr

3 perkara merisaukan lelaki :P

Mungkin bagi lelaki yang telah anggap diri sudah berpunya, atau tidak berpunya tetapi tetap nak hang out dengan kawan perempuan yang dia suka. Tapi, bukan mudah kalau nak tackle hati si dia,buat dia bahagia dan sebagainya.

Anyway,  kenapa kadang2 tu, lelaki tidak happy selepas keluar dengan makwe sendiri.. Tapi, sebab apa kan kan? Baca di bawah ni :)

1- Bila keluar, asyik lelaki je yang keluarkan duit.
Kalau dah baca sebab pertama pun, korang dah tahu kan. Yup! ini merupakan sebab utama kenapa kadang2 tu, lelaki malas nak keluar dengan si dia. Hanya kerana duit,wang,money! Cuba bayangkan,setiap kali keluar je,mesti lelaki yang belnja,lama2 bankrup la. Dan korang tahu kan,lelaki ni pun di supported oleh mak ayah jugak. Bukan duit sendiri. Lainlah bagi mereka2 yang sudah bekerja.;-)

Penyelesaian: Kalau keluar,korang kena merancang sama ada mahu -Berkongsi duit bila keluarkan duit.Bukan hanya mengharapkan lelaki atau perempuan sahaja. Setrusnya,korang boleh bergilir2 sama ada hangOut pertama,Lelaki yang belnja,hangOut yang kedua,si perempuan pula yang belanja.

2- Bila Lelaki buat lawak,Si Dia langsung macam tak ada perasaan. (NO FEELING)
Ni juga merupakan sebab kedua. Sememangnya kalau perempuan tahu,lelaki ni suka kalau kamu gelak dengan lawak2nya.. kecuali jangan nak gelak sangat lah kalau lawak yang melampau k. Yang penting,si dia perlulah spoting dan berfikiran open minded. Dan untuk pengetahuan perempuan,si lelaki akan lebih menyayangi kamu jika korang layan lawaknya. ;-)

Penyelesaian: Jadi bila die buat lawak korang gelak,bila dia series,korang kena series,bila dia sedih,korang turut sedih,dan bila dia susah,korang tolong la ek. :p
Eh,Lupa la pulak,korang kalau boleh,kalau nak hangOut,biarlah yang terancang. Dan lebih baik,nak hangOut,korang kena pergi tempat yang tak banyak pakai duit k.



3- Bila hangOut dengan gadis,Si lelaki akan perlu kena bertindak dengan berhati2 dan akan pk kena Perfect selalu

Ini bermaksud.si lelaki ni,bila dah suka sangat2 dekat si dia,dan memang sayang sangat2,dan memang konfim nak jadikan si dia sebagai isteri,semestinya akan memastikan tindakan yang dia buat betul2,dan nak kena slow2.. iYelah,kalau tersilap sikit je,si dia dah taknak kat lelaki tu. sedih tau.. Hohoho. Alah,kalau dah perempuan tu jenis memilih,baik tak payah buat isteri kan. Baik cari yang boleh terima si lelaki dengan seadanya.

Penyelesaian: Si perempuan tidak perlulah nak terlalu sempurna dari seorang lelaki. Bukan semua lelaki ni sempurna,jadi korang kena pandai terima. Dan kalau korang rasa ada yang tidak kena,korang wahai gadis perlu cuba untuk slowtalk dengannya. dan mungkin si lelaki ni akan merubah hati untuk jadi lebih baik. Kadang2 tu,lelaki ni ada yang sebab sayang sangat2,dia terus berubah dari perangan asal die. kan3~

P/s: Mungkin itu je kemungkinan besar kenapa lelaki ni malas nak keluar dengan perempuan. Aku just menjelaskan kebenaran yang mungkin korang gak yang kena. Asyik mintak duit mak je laki nih.. hahaha


SUMBER :tekan !
bye . 

No comments:

Post a Comment